Raduta ICM CDB

6.Den na Raduta ICM

Včerejší večer začal velmi slibně, po uvaření kávy a nahození všech udic jsme si sedli do křesel a sledovali nádherný úplněk, světla bylo skoro jako ve dne. V tom na mou udici, která byla hozena k protilehlému břehu se ozvalo, nesměle pip, pip. Přiběhl jsem k udici a sledoval svingr. Když se pozvedl - zasekl jsem. Byl tam. Začal jsem pomalu zdolávat, Lojza se ptá: ,,Bude aspoň bodovaný?" Říkám: ,, Jo, podle tahu bude větší." Po úspěšném zdolání a podebrání do podběráku jsme vypukli do všeobecného veselí. Byl to lysec a měl 8,60kg. Velká radost a to jsme nevěděli, co bude následovat. (první foto)

Do 10 minut došli rozhodčí, kapra převážili, počkali až uděláme nezbytné foto a rybu pustili (jsou to kluci z anglie, dovezeni na závody). Pogratulovali nám a rozloučili se. Noc proběhla už bez záběru. Pak došlo ráno - tvrdé PROBUZENÍ.

Focení a ulovení kapra nenechalo tým z Rakouska bez odezvy, hned ráno k nim dojel Grabmayer a chvíli s ním klábosili.
Poté se vydal k nám, já jsem v té době vyhazoval z vody malého cejna, který tady ležel u břehu a hned začal argumentovat na Jardu, že je zákaz schovávat rybu. a že nám dává - žlutou a možná i diskvalifikaci. Poté, když mu Jarda ukázal, co je to za ryba, trošku obrátil a pořád hledal důvod, dát nám žlutou. Ale my jsme se nedali a řekli mu, že v propozicích závodu to není a
nechceme, aby se nám na břehu v tomto horku povaloval uhynulý cejn. Začal argumentovat, že on tady chce mít pořádek a přesně postupovat podle řádů. Po dotazu, proč tedy vedlejší tým (samozřejmě rakouský) nás odřízl, sundal si vytýčovací pásku (viz.foto č. 2 ) a začal házet návnady do našeho sektoru - tak argumentoval tím, že to není možné a páska jim ve větru šustěla, tak nechtěli plašit rybu a pásku si sundali. A že to nechce již dále řešit. Po dotazu, jaký bude závěr, se otočil a odešel (hlavní rozhodčí !!!) bez toho, že by zodpověděl dotaz !!!
Po chvíli došli rozhodčí - a začali s námi komunikovat, řekli jsme jim, jaký jsme měli teď problém a oni nám zdělili, že to nic není, že už se těší na konec " závodu", protože jsou velmi znechuceni tím, co se tady děje!!!
Polský tým chytl večer 2 amury (amur a kapr nad 15 kg se musí ihned telefonicky hlásit), což polský tým učinil, ale osobně
GRABMAYER řekl, že se nepojede teď v noci vážit, že stačí až ráno - proti propozicím závodu !!!
Do rána oba amuři uhynuli!!! Sami rozhodčí oznámili GRABMAYEROVI, že rumunský tým si NECHÁVÁ dovážet živé kapry v kádích !!!  Jeho odpověď, s tím se nemůže nic dělat, jsou to RUMUNI !!!
Vedle nás se Italové naštvali a začali při nahazování brodit pod pás do vody (aby nahodil na druhou stranu) (foto č.4) to nevadí, oni ještě nechytili rybu!!! Po nahazování k druhému břehu hned vytáhli 2 amury ...
Polský tým došel k nám se rozloučit - protože to znechuceně zabalili a rouhodli se odjet domů (závodí za Holandsko!!!) a řekli nám, že všichni varovali, aby sem nejezdili... Nevěřili tomu (ani my ne!!!), ale skutečnost nemá ze závody nic společného. Poláci to tady Grabmaierovi řekli přímo do oči, než odjeli. Když jsme začali kontrolovat průběžné výsledky (po informacích od Poláku) jsme zjistili, že vedlejší rakouský tým vede náš úsek a náše ryby je ohrožují !!! Samozřejmě i 1. a 2. místo vede Rakouský tým. 3. Litva má před 4. Rakouským týmem 2 kila... tak že zítra asi bude realita jiná... No a na závěr jsme zjistili, že naše místo, není naše, ale bylo velmi rychle vytvořeno, než jsme přijeli z losování na naše místo... Při losování jsme neměli ve složce mapu s umístěním (všechny týmy ji tam měli) a vedení nám "omylem" dalo vlastní mapu, kde jsou jejich poznámky... No a díky tomu, že jsem fotil vše, jsme při porovnání zjistili, že jsou 3 mapy (foto č.3) a na každé je jiné rozmístění !!! Na takové závody, je to velmi silné kafe....

Večer dovezli průběžné výsledky, ze kterých jsme zjistili, že skutečně máme žluto kartu  (doposud nám to ale nikdo oficiálně nesdělil) Proto jsme se rozhodli uvedené problémy řešit s hlavním pořadatelem. (foto č.5) panem Grabmayerem, Dali jsme oficiální požadavek hlavnímu rozhodčímu, že si přejeme uvedené skutečnosti řešit s pořadatelem a hlavním rozhodčím. Ani po 3 hodinách doposud nikdo nedorazil... Protože máme i informace (ne růžové) od týmu LK Baits, po návratu do ČR napíšeme oficiální a pravdivý článek s kompletní fotodokumentací.
Můj osobní názor je, že závody v Radutě jsou ještě hodně a hodně daleko za Evropou. To i malý rybářský spolek
v ČR dokáže zorganizovat lepší a kvalitnější závody... Zde je jen pán pořadatel a má s sebou jen 2 paní + 2 angličtí rozhodčí, kteří zde mají s sebou asi dvacet  16-17 letých studentů a studentek, jako rozhodčí na vážení...
Zde to funguje asi takto: Já jsem zde králem a vy ostatní mí poddaní...
Průměrná známka: 2,05

Komentář ke článku (6)

5.Den na Raduta ICM

Večer začal velmi nepříjemně, kdy teplota spadla z 25°C na 8°C !!! Byl to pro nás teplotní šok, po hodině, kdy jme se hodně oblékli, jsme každý utekli do bivaku a zavrtali se do spacáku. Tam bylo dobře a krom ojedinělého záběru od cejna se celou noc nic nedělo. Všude bylo zvláštní ticho a ryby nikomu v okolí nebraly. Ráno bylo velmi chladné a hodně mokré. Sousedi na mělčině (viz foto) ulovili Amura, kteří se zdržují jen na těchto místech. U nás je hloubka kolem 3 metrů (taková vana) a krom cejnů se vůbec nic neukazuje.

Sousedi zleva nás pěkně odřízli, ale vše je o štěstí a losu, a to jsme neměli. Ale pořád se snažíme i z tohoto místa vytěžit maximu, kdy Lojza pořád něco zkouší - aspoň toho Amura, kdyby se podařilo chytit. Zatím se pořád nevzdáváme a jen se prokousáváme přes cejny (těch je tady mraky)...Dopoledne začalo stoupat sluníčko na obzor a vzduch se velmi rychle oteploval. Od 10 hodin bylo až do večera velmi nepříjemně, kdy bylo 26°C a skoro nepofukoval žádný vítr... "ohnivé peklo " na zemi..

Krom cejnů ryby stávkovaly... Odpoledne jsme si zpestřili úlovkem úžovky a až do večera zase nic, zezadu krávy a z vody cejni, jediný celodenní obrázek. Sedíme pod deštníkem a mícháme koule a jiné pochutiny na večer, kdy začíná ve všech sektorech hromadné krmení...

Doufáme, že aspoň tuto noc něco příjde...

Průměrná známka: 2,45

Komentář ke článku (0)

4.Den na Raduta ICM

Dnes večer jsme očekávali, že ryba konečně půjde, a ona šla, ale ne ta, kterou jsme chtěli...  Najeli cejni a začal koncert až do rána, každou půlhodinu jsem měl záběr, potkával jsem se u prutů s Jardou a už jsme nevěděli, co s tím. Ve 3:30 ale došel záběr na druhý prut a byl to kapr, nedal mi šanci, věděl, kam má zajet a po chvíli jsem vytáhl jen volný vlasec bez šokovky. Slávky, které tady jsou - "umí" - řežou jak břitva, ani 50 silon (odhozovka) není překážka, dle předpisu může mít jen
15 metrů, a rozhodčí tady hlídají vše... Než jsem navázal, měl záběr Jarda, netrvalo to ani 20 sekund, a dopadl stejně, jen volný vlasec... Máme před sebou cca 15m souvislý pás starých pařezů, to jen ten nejtěžší moment, který se musí překonat.

Kolem 6 ráno startuje Lojza a konečně boduje - kapřík " jen 5,20kg", ale je náš a zasakovaný !!! Hurá, zase nás to nastartovalo a začali jsme krmit, přichází rozhodčí, váží, já dělám kontrolu a v tom, Lojza má záběr - tahá kapra, rozhodčí čekají, až se vytáhne, ale pařezové pole zase vítězí... Lojza málem láme pruty, rozhodčí se rychle loučí a "provádí zrychlený přesun" k sousedům. Dáváme kafe a Lojza vytahuje nový silon a přebíjí. Zleva naši sousedi vytáhli "těžkotonážní prak" (foceno teleobjektivem) a začali masivní kampaň směrem k nám, a tím nás komplet "odřízli" zleva. Rozhodili postupně pruty od nejkratší po nejdelší vzdálenost a přehradili celé rameno. Jediná šance je ryba zprava, celý den chystám koule na večerní krmení a navazujeme nové sestavy. Vysloveně je to tady o tom, kdo to ukrmí... Sousedi zleva tahají "jen" amury...

Ryba se už ukazuje, ale máme smůlu na cejny...Taháme je pořád a to už dáváme i 2 koule 30mm. Po obloze se střídá slunce (26°C) a honí se těžké mraky. Od Bukurešti letí déšť, ale jde to před nás, tak nás to asi mine. Voda už spadla cca o 20 čísel. Podle místních je voda "pod stav" tak 3 metry... V těchto místech pršelo velmi málo...  Jdu rychle odeslat " hlášení" a jdeme vše přebít...

Průměrná známka: 1,83

Komentář ke článku (0)

3.Den na Raduta ICM

Po napsání a odeslání předcházejícího příspěvku jsme začali hromadně vše uklízet. Protože bouřka se blížila od Bukurešti celkem rychle, vše se kotvilo, schovávalo a připravovalo na velkou bouřku. Ta ale dorazila až úderem půlnoci a né v takové intenzitě. Proto jsme šli klidně spát. I ryby se asi schovaly před bouří. Do rána s přestávkama pršelo. Na vodě se nic nedělo.

V 5 hodin jsem zkontroloval a přehodil obě udice (akorát nepršelo) a šel zpět do spacáku. Jen jsem zalehl, začalo zase pršet. Kolem osmé hodiny přestalo pršet, ale bylo zataženo a celkem chladno. Začali jsme zakrmovat a chystat krmení.

Kolem 10 hodiny jsem začal chystat věci na přípravu oběda, když v tom jen jednou pípla má pravá udice, koukl jsem na ní a pípla zase. Svingr byl zvedutý asi 3 cm a ani se nehnul. Jem špička udice se jemně pohoupávala. Raději jsem jemně sekl - a byl tam... Opatrně jsme zdolával těch 12 metrů od břehu, kde byl prut nahozený a po vytažení a zvážení byl kapřík 5,90 kg. Ale i to se cení. V našem sektoru to byl do večera jediný ulovený kapr. Jen vlevo chytili 3 amury. Po obědě jsme zintenzivnili
krmení a jediný výsledek byl cca 8 cejnů. I Lojza si pár vytáhl... Před večerem jsme znovu zakrmili a nachystali se na noc (i mnoho PVA punčochy se zpotřebovalo)...

Průměrná známka: 1,73

Komentář ke článku (6)

2.Den na Raduta ICM

Ráno vstal jako první Lojza a prohlásil, že tak dlouho už hodně dlouho nespal... Pak začalo masivní krmení a všechny pruty přešly hromadným "přebíjením"...

Kolem 11 hodiny to přišlo ....pípípí.... a Lojza letí ke svému prutu ... JE TAM ...
první RUMUNSKÝ kapr... A dle toho, jak se LOJZA tvážil, i bodovaný (od 3 kil), po vylovení se zvážil a měl 5,20kg...Hurá...
nebudeme poslední... Za 2 hodiny jsem měl nepatrný potah, vystartuji k prutům a čekám, zase jen píp, neváhám a sekám...
Je tam...CEJN... zklamání... Šel jsem uvařit oběd... Lojza s Jardou zase krmí... ryby se sem musí stáhnout...
Po obědě se zase vyjasnilo a sluníčko zase praží... už je 33°C ...hrůza... a najednou u Jary ...píp píp..., letí k prutům a zase jen cejn... Do večera je klid...
Začalo se stmívat - rychle píši rekapitulaci a vybírám fotky k odeslání a na můj prut ...píp... zase cejn... skoro 40 cm...
Chystáme vše na "noční" chytání a uklizíme... někde nad Bukureští hřmí a začíná se ochlazovat...